Yarının İşletmelerini Tasarlayan Liderler
Header

Türkiye’nin İlaç Sektörü İhracatı

Temmuz 15th, 2011 | Posted by Gülçin Elif Yücel in Ekonomi | İlaç | Mühendislik Tasarımı

Öğrencilerimizden Yağmur Altınoluk ve Aslı Gürel’in hazırladığı ve danışmanlığını Doç.Dr. Sencer Ecer’in yaptığı “Türkiye İlaç Sektörünün İhracat Kapasitesinin Analizi ve İhracat Artırımına Yönelik Politikaların Belirlenmesi” konulu bitirme tasarım projesinde, Türkiye’nin ilaç ihracatı potansiyeli incelenmiştir.

Çalışmada, Türkiye’nin ilaç ihracat potansiyeli, temel uluslar arası ticaret teorileri ışığında talep, arz ve regülasyon yönlerinden incelenmiştir. Talep yönünde, ülkelerin epidemiyolojisi ele alınmıştır. Arz yönünde ise, Türkiye ilaç sektöründeki firmalar, firmaların ürettikleri ve ihraç ettikleri ürünlerin terapötik kategorileri belirlenmiştir.

Bu yaklaşımları uygulayan bir regresyon modeli geliştirilmiş ve kestirilmiştir. Regülasyonlar ayağında ise, ilk olarak iç regülasyonlardan fiyatlandırma, geri ödeme sistemleri ve iyi üretim uygulamaları ele alınarak, bu uygulamaların ihracata olan etkileri tartışılmıştır.

Bunun yanı sıra, uluslararası anlaşmalar ve uygulamalardan İlaç Denetim İşbirliği Programı (PIC/S), Karşılıklı Tanıma Anlaşmaları (MRA), Serbest Ticaret anlaşmaları ve paralel ticaret uygulamaları değerlendirmeye alınarak, Türkiye’nin ilaç ihracatına daha olumlu yönde etki edebilecek olanlar belirlenmiştir.

Geliştirilen regresyon modeline, Alzheimer ilaçlarını da içinde barındıran “Antidepresanlar, sakinleştirici ve diğer psikoterapik ajanlar”ın ihracat verileri ve epidemiolojik belirleyen olarak 65 yaş üstü ülke nüfusu verileri dahil edilmiştir.

Çalışma ilginizi çektiği takdirde, danışman hocamızla iletişim kurabilirsiniz.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

One Response

  • Ertan Taskopru says:

    Sayin Sencer Ecer, Arastirmanizin tamamini okumak isterim kendiminde tecrubelerinden sunu soyleyebilirim ki ; Bu kadar kaliteli ilaclar urettigimiz halde neden dunya capinda ihracatta geri kaliyoruz cevabinin tek yaniti dis pazarlama departmanlarindaki yetersizlik ve potansiyel pazarlara ulasmada yontem eksiklikleri, Yazini tamamini okumak isterim. Dr Ertan Taskopru



Leave a Reply

E-posta hesabınız yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir


+ 8 = onüç

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>