Prof. Dr. Burç ÜLENGİN

 

BurcULENGIN

Oda No: A211

Tel: 0212 2931300 (2001)

E-posta: ulenginbur_at_itu.edu.tr

Web Sitesi:

Doktora Yaptığı Üniversite: İstanbul Üniversitesi

Doktora Yaptığı Alan: Ekonometri


Öğretim Alanları:

  • Ekonometri
  • İstatistik
  • Tahmin Yöntemleri

Araştırma Konuları :

  • Finansal Ekonometri
  • Zaman Serisi Analizleri
  • Pazarlama Araştırmaları

Yayınlarından Örnekler:

“Türkiye’de diş macunu tercihini belirleyen ana etmenler: Tüketici paneli verisine dayalı bir marka tercih modeli uygulaması” (T. Kaya ile), İktisat, İşletme ve Finans, Cilt 24, Sayı 278, 70-91, 2009.

“A Problem Structuring Model for Analysing Transportation-Environment Relationships” (F. Ülengin, Ö. Kabak, Ş. Önsel ve E. Aktaş ile), European Journal of Operation Research, Vol. 201, p. 235-261, 2009.

“Brand Choice Modeling Based on Diary Mode Panel Data: A model of Coice Decision in Turkish Cola Market”, (T. Kaya ile), Journal of Euromarketing, 18, 2, 101-114, 2009.

“An Analysis of the Interaction Among Savings, Investments and Growth in Turkey” (with N. Yentürk and B. Cimenoglu), Applied Economics, 41, 739-751, 2007.

“On the Determinants of the Monthly Demand for Imports in Turkey: A VECM Approach” (with Ö. Günçavdı), Yapı Kredi Economic Review, Vol.17 No.2, p.3-16, 2006.

“A Bayesian Causal Map for Inflation, Analysis: The Case of Turkey” (with Ş. Ö. Şahin and F. Ülengin), European Journal of Operational Research, 175, 2, 1268-1284, 2006.

“Using Neural Networks and Cognitive Mapping in Scenario Analysis: The Case of Turkey’s Inflation Dynamics”, (with Ş. Ö. Şahin and F. Ülengin), European Journal of Operational Research, 158, 1, 124-145, 2004.

“A Note on the Effect of Brand Images on Sales” (with B. Ataman), Journal of Product and Brand Management, 12, 4,2 37-250, 2003.

“Living Environment Preferences of the Inhbitants of Istnbul: A Modified Hierarchical Information Integration Model”, (with F. Ülengin and Ü. Güvenç), Social Indicators Research, 57, 13-41, 2002.

“A Power-Based Measurement Approach To Specify Macroeconomic Competitiveness of Countries”, (with F. Ülengin and S. Önsel), Socio-Economic and Planning Science, 36, 203-226, 2002.

“Impacts Of Capital Inflows On Aggragate Spending Categories: The Case Of Turkey” (with N. Yentürk) Applied Economics, 33, 1321-1328, 2001.

“A Multidimensional Approach to Urban Quality of Life: The Case of Istanbul “ (with F. Ülengin and Ü. Güvenç), European Journal of Operational Research, 130, pp.361-374, 2001.

“Yüksek ve Değişken Enflasyonun Tahmininde Alternatif Modellerin Karşilaştirilmasi” (Ö. Günçavdı ve H. Levent ile), ODTU Gelişme Dergisi, 27, 149-171, 2000.

“Using Hierarchical Information Integration to Examine Customer Preferences in Banking”, International Journal of Bank Marketing, 16, 5, 202-210, 1998.

“Relative Evalution of Development for 32 Countries: A Multidimensionl Approch”, (with F. Ülengin and Ü. Güvenç), Yapi Kredi Economic Review, 8, 2, 3-24, 1997.

“Bütçe Açığı, Parasal Büyüme, Enflasyon ve Üretim Arasındaki Nedensellik İlişkileri: Türkiye Üzerine Bir Uygulama”, ODTÜ Gelişme Dergisi, 22(1), pp. 101-116, 1995.

“Forecasting Foreign Exchange Rates: A Comparative Evaluation of AHP” (with F. Ülengin), Omega, International Journal of Management Science, Vol. 22, No 5, pp.78-97, 1994.